u mnie jest na total styk, ale mieszczę się 8)
[O1] Światła do jazdy dziennej Hella LED /foto/
Zwiń
X
-
piotrek_os,
Tak jak pisałem polecam NSSC 808 - dają radę. I możesz kupić bez automatu. Ja podłączyłem ich "-" do "+" pozycyjnych. Wszystko pięknie działa bez przekaźnika.
I nie potrzebujesz kratek od diesla. Wystarczy wyjąć kratkę i od wewnętrznej strony zeszlifować jeden z "garbów" . Robi się w ten sposób dziura w którą idealnie wkomponujesz światła. Ja to zrobiłem szlifierką kątową (ten plastik jest jednak dość gruby i twardy)i poprawiłem ręcznie pilnikiem. Potem elegancko przedłużyć kable dolutowując przedłużenie i izolując wszystko. Potem montujesz kabelki za pomocą opasek zaciskowych.
Jeszcze nikt mi nie migał, że jadę bez świateł i jeszcze nie miałem żadnej przygody z policją.
Ale - nie kupuj podrób NSSC808. Ja jeden taki komplet odesłałem, bo w porównaniu z oryginałem był fatalny -diody źle spasowane, różna intensywność świecenia etc. Ja też szukałem świateł do 100zł i te 808 naprawdę dają radę. Nie parują i jasno świecą - to chyba najważniejsze :-)
Uważam, ze O1 jest jednym z niewielu aut, gdzie światła dzienne naprawdę bardzo dobrze komponują się z całością.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez _ANIOŁ_To z dziennymi mogą być zapalone postojów-ki? Pierwsze słyszę...
Tu jeszcze taka ważna uwaga światła dzienne można używać tylko od świtu do zmierzchu przy dobrej widoczności, w przypadku jazdy na światłach dziennych w deszczu czy opadów śniegu grozi mandat karny zgodnie z przepisami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabi_007W mieście jest to absurdem jednak na trasie już jest inaczej. Szczególnie to widać jak mijamy ciemne auto w cieniu drzew. U siebie dzienne założyłem, aby oszczędzać na reflektorach, żarówkach i paliwie. Prawa o ruchu drogowym nie zmienię, więc chociaż innym sposobem zaoszczędzę. :lol:
Komentarz
-
-
Obiecane fotki.
Strzałka wskazuje na puszkę, gdzie w BFQ znajdziecie przekaźnik do którego musicie się wpiąć. Jest też mnóstwo miejsca, jak ktoś koniecznie chce światła robić na dodatkowym przekaźniku.
Widzę, że NSSC ma teraz w ofercie NSSC 810 - podobna moc ale +1 dioda więcej
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob 17 Mar, 12 20:29 ]
roberta,
Zgadza się - nie ma nic bardziej wqrzającego jak osobnik na dziennych podczas deszczu lub po zmroku.
No i chyba auta do jakiegoś rocznika mogą palić pozycyjne, tylko osobiście nie widzę sensu.
Komentarz
-
-
Ale jeżeli mnie wzrok nie myli na kloszu NSSC 808 jest oznaczenie A02 - czyli są to światła pozycyjne a nie jak Wy sugerujecie do jazdy dziennej.
Jest też tam RL00 a powinno być coś podobnego np. E4 00RL0046 i tylko to.
Chyba że się mylę.
A dokładnie tak jak opisano w tym linku http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo
Komentarz
-
-
slawomirmarczak,
Uważam, że mylisz się. :-)
Niektóre dzienne po załączeniu świateł mijania przechodzą właśnie w tryb świateł pozycyjnych, ale świecą wówczas znacznie słabiej, aby nie oślepiać. Mam nawet odpis homologacji i wożę razem z dokumentami w razie czego.
trooper,
O1 jest dość kańciata, więc mnie te paski nawet odpowiadają. Do tych kratek dopasować okrągłe to byłaby droga przez mękę,
Komentarz
-
-
romman
Może i Twoje światła taką homologacje mają.
Mnie chodziło o NSSC 808.
Na stronie www.nssc.pl
jest następca tych NS808 czyli NS810 i ma homologacje E4-7R-02 8189 to chyba światła pozycyjne,
a dopiero model NS820 ma E4-87R-00 0040 czyli chyba świateł do jazdy dziennej.
Różnica w cenie na allegro - prawie dwukrotna.
Tutaj są moje wątpliwości i może ktoś kto ma NS808 to mi wyjaśni bo boje się, że jesteśmy wpuszczani przez sprzedawców "w maliny."
Komentarz
-
-
Witam! U mnie okrągłe dzienne wyglądają tak: http://img141.imageshack.us/img141/2259/octadzienne.jpg http://imageshack.us/photo/my-images...tadzienne.jpg/O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sslawekkWitam! U mnie okrągłe dzienne wyglądają tak: http://img141.imageshack.us/img141/2259/octadzienne.jpg http://imageshack.us/photo/my-images...tadzienne.jpg/
niech się kolega pochwali:
- jakie kolega lampki kupił?
- jaki sposób montażu do zaślepek?
- można prosić fotkę z bliska?
Komentarz
-
-
Zakładał ktoś światła do jazdy dziennej do O1 przed liftem jak na fotce? Te krateczki są chyba mniejsze niż w późniejszych wersjach. Chciałbym włożyć okrągłe ale ich średnica to minimum 7cm czyli prawie całość kratki więc nie wiem jakby to się trzymało a wolałbym okrągłe zamiast tych paseczków.
Znalazłem jeszcze coś takiego:
Widział ktoś na żywo jak to świeci? Zastanawiam się czy zamiast w kratkach nie zamontować tego w zderzaku pod światłami, tylko musiałbym wiercić w zderzaku niestety.
Tutaj jest ciekawy przykład:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z7ZIe-xNy2E[/youtube]
Spadło komuś spalanie chociaż o te 0,1l/100km jak reklamują?Załączone pliki
Komentarz
-
-
slawomirmarczak,
No ja mam NSSC 808. Nie wiem co faktycznie oznacza ten zbitek cyfr i liter, ale kodeks mówi jasno:
Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
Wygląda na to, że spełniają wszystkie wymogi.
EDIT:
Nie dawało mi to spokoju więc grzebałem w sieci i --> http://en.wikipedia.org/wiki/World_F...le_Regulations
-------
List of ECE Regulations
As of 2007, there are 123 ECE Regulations. Most regulations cover a single vehicle component or technology. A partial list of current regulations applying to passenger cars follows (different regulations may apply to heavy vehicles, motorcycles, etc.)
[edit]General lighting
R3 — Retroreflecting devices
R4 — Illumination of rear registration plates
R6 — Direction indicators
R7 — Front and rear position lamps, stop lamps and end-outline marker lamps
R19 — Front fog lamps
R23 — Reversing lights
R37 — Filament lamps (bulbs) (See: Automotive lamp types)
R38 — Rear fog lamps
R48 — Installation of lighting and light-signalling devices
R77 — Parking lamps
R87 — Daytime running lamps
R91 — Sidemarker lamps
R119 — Cornering lamps
R123 — AFS lamps
-----------
Ja mam deklarację zgodności z E4-87R
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik79Zamieszczone przez sslawekkWitam! U mnie okrągłe dzienne wyglądają tak: http://img141.imageshack.us/img141/2259/octadzienne.jpg http://imageshack.us/photo/my-images...tadzienne.jpg/
niech się kolega pochwali:
- jakie kolega lampki kupił?
- jaki sposób montażu do zaślepek?
- można prosić fotkę z bliska?
Są fotki
Ogólnie na żywo wygląda jak oryginał, bardzo dobrze wszystko się trzyma i ładnie, wyraźnie świeci, bo jak widzę na drodze fury, niektóre kosztujące ze 100 i więcej kafli z przyczepionymi ledami, co je dopiero z odległości 10m widać, że coś tam świeci, to nie wiem, czy się śmiać czy płakać :roll:O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rommanNo ja mam NSSC 808
Ja mam deklarację zgodności z E4-87R
Reasumując:
- NSSC 808 - ma homologacje do jazdy dziennej 87R (potwierdzone przez romman)
- NSSC 810 - już takowej nie posiada - 7R - czyli pozycyjne (strona www.nssc.pl)
- NCSS 820 i pozostałe mają homologację 87R dzienne (strona www.nssc.pl)
Tanie i z homologacją więc chyba się skuszę.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Komentarz
-
-
sslawekk, big szacun , pięknie wstawione. dzięki za inspirację, bo właśnie wahałem się pomiędzy vertexami 510 a 507 (tzn bałem się, że 510 nie wejdą bez ciachania samego zderzaka) - naprawdę rewelacja
napisz jeszcze proszę, czy ww. dzienne nie zakłócają Ci instalacji radiowej i/lub CB radia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylsslawekk, big szacun , pięknie wstawione. dzięki za inspirację, bo właśnie wahałem się pomiędzy vertexami 510 a 507 (tzn bałem się, że 510 nie wejdą bez ciachania samego zderzaka) - naprawdę rewelacja
napisz jeszcze proszę, czy ww. dzienne nie zakłócają Ci instalacji radiowej i/lub CB radia?
Co do zakłóceń to nie zauważyłem nic takiego przy włączonych dziennych, za to halogeny (zestaw HID) sieją ostro na CB...niestety :?
Ps: Dzięki Panowie za miłe słowa, cieszy mnie to, że się Wam podoba :wink:O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawomirmarczakZamieszczone przez rommanNo ja mam NSSC 808
Ja mam deklarację zgodności z E4-87R
Reasumując:
- NSSC 808 - ma homologacje do jazdy dziennej 87R (potwierdzone przez romman)
- NSSC 810 - już takowej nie posiada - 7R - czyli pozycyjne (strona www.nssc.pl)
- NCSS 820 i pozostałe mają homologację 87R dzienne (strona www.nssc.pl)
Tanie i z homologacją więc chyba się skuszę.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
One mogą być homologowane podwójnie. Przy niższym napięciu mogą legalnie działać jako pozycyjne a przy standardowym 12V jako dzienne. Sprawdź punkt 5.3.3:
----------
5.3.3. Lamps reciprocally incorporated with other lamps, of which the lens may also be
used for other types of devices
The provisions laid down in paragraph 5.3.2. above are applicable.
5.3.3.1. In addition, where the same lens is used, the latter may bear the different approval
marks relating to the different types of headlamps or units of lamps, provided that
the main body of the device, even if it cannot be separated from the lens, also E/ECE/324
E/ECE/TRANS/505
} Rev.1/Add.86/Rev.2
Regulation No. 87
page 10
comprises the space described in paragraph 4.4. above and bears the approval marks
of the actual functions.
If different types of devices comprise the same main body, the latter may bear the
different approval marks
--------------
Komentarz
-
Komentarz